Saturday, May 3, 2008

Kenapa Aku Tak Suka Tgk Bola

Nape kawe dok suke bola..

1. Nak drama, lebih baik tgk drama swasta kat TV1. Sama best, sama thrill.

Kaki tak kena takik, boleh terguling-guling sambil meraung (nak tunjuk sakit sangat!). Kalau untung sabut, dapat penalty kick, team lawan kena buang player. Huh! bapuk jer yang main tipu macam itu.

2. Sama boring dengan dengar lecturer yang syok sendiri time kuliah dulu.

Bola sepak naik - pass kat salah orang - bola sepak turun - pass terlajak - bola keluar - baling masuk - salah pass - bola naik - offside - keeper sepak - bola turun - sepak - tersasar dari sasaran......(ulang lagi 90 minit.)

3. Bayar mahal, main buruk.. baik sedekah duit tu dkt rumah kebajikan! Baik player tu jadi petani!

Gaji seminggu diorang lagi tinggi dari gaji setahun antara sesetengah rakyat Malaysia! Wawawawa...

4. Wakil bolasepak negara boleh main kuis-kuis rumput masa lagu kebangsaan dimainkan!

Tak patriotiknya! Cubalah contohi player ragbi yang menitik air mata bila dengar lagu kebangsaan. Body masing-masing kekar tuh! Owh, btw diorang tak dapat gaji juta-juta dari main game ragbi tu.

5. Finishing n saving dalam dunia bolasepak negara... huhuhuhu.. sedey, beb!

Samada sepakan penyudah yang asyik kena tepis jembalang belaan goalie tuh, atau keeper dengan begitu poyo menangkap turbulence bola yang amat dashyat itu.

6. Hahahahaha! Liga bola negeri sendiri pun tak tengok dkt tv, dok sanggup tersengguk-sengguk menahan mengantuk untuk tengok live telecast liga negara orang lain. Bangga betul kalau dapat jadi orang pertama yang boleh cerita dalam blog/pejabat/kedai mamak.

7. Pergi kedai mamak = pasang bola.
Jenguk blog sare = pasal bola.
Pergi rumah member bujang aku = depa tgk bola
Baca suratkhabar = bola lagi (huhuhu..pernah masuk frontpage sebab rasuah lagi tu!)

Seumpama tahap bosan yang terkumpul akibat tgk/baca banyak sangat pasal politik orang UMNO, akhirnya mendatangkan rasa mual.

8. Aku kelakar betul dengan orang yang sanggup belanja beratus-ratus ringgit kat sehelai baju yang akhirnya bakal diletakkan nama orang lain dibelakangnya. Rasa macam nak panggil;

"Abang Beckham, boleh saya pinjam lighter?"
wawawawawawa.....


Uish.. aku sambung nanti-nanti. Ada awek call aku lah malam-malam nih... Yeehaa!

2 comments:

sare @ syah said...

weh, apsal blog aku disebut2 nih? hehe.

pe2 pun, tak kisah la kau suka ke tak tgk bola. orang kalau dah minat, camtu la.

bukan stakat bola je, kalau minat benda2 lain, sure sanggup buat pe saja. cth tgk sukan2 lain cam F1, tengok keta pusing tempat yg sama 50kali. ntahapehapentah. tp aku tgk gak, layan gak sampai abis. hehe.

Anonymous said...

woo..

aku sokong nombor 4. rugby player memang kekar. tapi dah 2,3 orang EX-Rugby player yang aku jumpa, body memasing dah macam.. kurang mantapz la.

ayat2 seorang lelaki yang tidak reti nak main bola, kan?

brani turun futsal la bro. tourney minggu depan nieh!