Wednesday, April 16, 2008

Jimat, Senang kira, dan Hahaha... Kena Tipu!

Me tensen kena tipu hidup-hidup!!

Kerah-jaan buat kempen jimat dan senang kira untuk seluruh Malay-sia.. aku sokong.. tapi...

Tapi aku nampak banyak peniaga ambil kesempatan;

Notis harga Strepsil: Chesty Cough Lozenges: RM3.68

Harga perlu dibayar: RM3.70

Pekedai dapat free dua sen!! Pekedai masih dapat riak dengan frasa "KAMI MENAWARKAN HARGA MURAH (baca "BERPATUTAN").

Ini adalah sesuatu yang memperbodohkan pengguna yang sudah sedia "kurang cerdik". Tambahan, sebuah pasaraya yang terkenal meng-round up jumlah setiap kali scan barcode barang. Bukan setelah ditekan sub-total. Ini lagilah tidak adil!!!

Now, mana penguatkuasaan oleh penguatkuasa yang telah dibayar gajinya oleh pembayar cukai?

2 comments:

Anonymous said...

aa..

masa aku jadik cashier klibf aritu, RM102.87, aku round up jadik RM100.00. bengkrap tak company abang kau kalau aku buat camni hari2?

sare @ syah said...

ye ke? tak perasan aa. camtu rupenye diaorang nak dapat duit lebey...hmmm...

kalau pakai credit card, diaorang round up jugak ke?